About Me

My photo
aina nabilah bt abdul hamid.. she have a feeling to hurt but she don't have a tears to cry.. :')

Thursday, June 30, 2011

selamat hari abah!!!!

walaupun dah terlambat sgt2, aku tetap nak update entry nih.. dedicate for my luvly dad..
balik hari tu sgt sedeyh.. sampai rumah dah senja. x nampak abah pun. :'( bgn pagi pun x jumpa jugak.. rupa nya abah balik tgh malam.. n keluar pagi2 buta.. pergi mana?? mesti lah pergi keje.. abah bz sekarang.. cari rezeki utk anak2 dia.. terharu ye.. rasa nak nanges pon ade. anak2 dia pandai guna duit je. betapa susah ye abah cr duit, x hiraukan. :( hari khamis balik smp la hari sabtu.. baru la nampak muka abah yg kacak..


teringat waktu sekolah rendah dulu.... betapa derhaka n berdosa ye aku kat abah..
mmg tiap2 hari abah akan hantar pergi sekolah agama.. padahal sekolah tu dekat blkg rumah je pon.. satu hari.. aku dah terlambat pergi sekolah agama sebab balik sekolah kebangsaan pon lambat.. mula la meradang2.. abah tgh solat masa tu.. aku kat luar membebel2.. lastly, aku pergi sorang2 jalan kaki ke sekolah agama.. x bgtaw pon.. ya Allah.. betapa dosa ye aku.. sampai sekarang.. tiap kali ade ceramah pasal parent, aku mesti teringat peristiwa tu.. aina minta maaf byk2 abah.. :(


abah is my hero..
walaupun abah penat.. abah still luangkan masa dgn anak2 dia.. tgk la pic ni..

masa ni tengah mengajar adik aku yg last.. buat homework. tengok2 abah tertidur. but jari still kat atas buku.. kesian ye kat abah.. n adik aku yg last dah hilang ke mana. -.-" walaupun penat bekerja, abah still tunjukkan kasih syg dia. :)

satu lagi cerita..
masa kami kecik2... abah jaga kami.. satu malam. adib menangis dalam buai.. abah dgn mamai ye pergi menepuk2 suruh diam.. tapi dia still x diam. mak pun pelik.. rupa2 ya.... abah tepuk peha sendiri.. :PP

and lagi satu cerita...
tgh malam.. mak suruh tukar lampin aku.. abah bangun.. n tukarkan.. pagi tu, abes basah lencun tilam.. rupa2 yer abah silap tukar lampin.. abah pakaikan lampin kat k.ya.. akak aku.. erkkk.. hahahaha..

pape pon.. abah.. i wanna say..... I LOVE U FOREVER n EVER.. abah is my hero n x de sape pon boleh jadi mcm abah.. insyaAllah.. aina akan jadi org yg boleh membanggakan abah.. :) 


the end..




2 comments:

  1. mai pn nk say I LOVE YOU kt arwah abah...tbe2 rase rndu ble bce cte ena ni..huhu..

    ReplyDelete
  2. mai.. boleh3.. say byk2 i love u k. sedekahkan byk2 doa utk dia.. ena lak yg sedeyh.. nak nges. :'(

    ReplyDelete